Elinvoimatoimikunta, kokous 11.12.2024

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 26 Markkinointi- ja viestintäsuunnitelma

VESDno-2024-472

Valmistelija

  • Timo Haapaniemi, kehitysjohtaja, timo.haapaniemi@vesilahti.fi

Perustelut

Vesilahden kunnan markkinointi- ja viestintäsuunnitelma 2025

Vuoden 2025 markkinointi- ja viestintäsuunnitelman tavoitteena on taata, että Vesilahden kunnan viestintä pysyy selkeänä ja johdonmukaisena läpi vuoden. Suunnitelmaa voidaan päivittää vuoden mittaan, jotta pystytään ketterästi vastaamaan markkinoiden muutoksiin ja pysytään kehityksessä mukana.

Vastuullisuus on osa suunnitelmaa. Kunta edistää tasa-arvoa, yhteisöllisyyttä ja sosiaalista osallisuutta viestinnässään. Lisäksi kunta sitoutuu avoimeen ja läpinäkyvään viestintään sekä ympäristöystävällisiin käytäntöihin, kuten digimarkkinointiin.

Tavoitteet vuodelle 2025 sisältävät muun muassa viestinnän selkeyden ja johdonmukaisuuden varmistamisen, kunnan tunnettuuden lisäämisen sekä uusien asukkaiden houkuttelemisen. Kunta pyrkii myös parantamaan työnantajamielikuvaansa ja viestimään tarjoamistaan palveluista tehokkaasti.

Kohderyhmät on määritelty tarkasti, ja viestintäkanavat valitaan kohderyhmien tarpeiden mukaan. Sosiaalisen median kanavat ovat keskeisessä roolissa, ja niiden käyttöä kehitetään jatkuvasti.

Sisäinen viestintä on myös tärkeässä roolissa. Vuoden 2025 aikana jatketaan sisäisen viestinnän kehittämistä, ja koko organisaation läpileikkaavat viestinnän pelisäännöt pyritään julkaisemaan heti alkuvuoden aikana. Lisäksi toimialoilta kootaan viestintätiimi, joka kokoontuu kvartaaleittain sisäisten viestintäsuunnitelmien ja -koulutuksien tiimoilta.

Viestinnän suunnittelija Noora Nyrö esittelee suunnitelman pykälän käsittelyn yhteydessä.

Ehdotus

Esittelijä

  • Timo Haapaniemi, kehitysjohtaja, timo.haapaniemi@vesilahti.fi

Elinvoimatoimikunta käsittelee suunnitelman ja välittää sen kunnanhallitukselle tiedoksi.

Päätös

Hyväksyttiin ehdotuksen mukaisesti.